1. Begin op tijd met opstarten
Wacht niet tot de dag van heropening met het opstarten van de (espresso)machine. Als je door de lange periode van stilstand tegen onvoorziene problemen aanloopt, hebben wij nog ruim de tijd je hierbij te ondersteunen.
TIP! Plan een onderhoudsbeurt in. Dan weet je zéker dat je probleemloos in de startblokken staat.
2. Spoel de leidingen en het filter
Bij installatie heeft Miko de koffieapparatuur aangesloten op een waterfilter. Als er een langere tijd geen doorstroming van water is geweest, moet je het filter goed te spoelen om te voorkomen dat het water verkleurt en vies smaakt. Ook apparatuur zonder waterfilter moet even goed worden doorgespoeld om bacterievorming in de leidingen te voorkomen.
TIP! Check van tevoren of de waterkraan openstaat.
3. Ververs koffie en ingrediënten
Nadat de terrasstoelen zijn afgesopt en alles weer spik en span is, heb jij wel een kop koffie verdient! Die zet je natuurlijk niet met de koffie die al maanden in het canister zit. Trek een nieuwe zak koffie open en ververs ook andere (automaat)ingrediënten.
Tip! Controleer of de lek- en drasbak schoon zijn.
4. Volg de opstartinstructies
Ben je er niet aan toegekomen de Lattiz regelmatig te spoelen of heb je ‘m uitgezet? Bel dan even met onze technische dienst om problemen met opstarten te voorkomen. Ben je ergens niet zeker van bij het opstarten? Onze technische experts loodsen je graag telefonisch door de opstartinstructies heen. Je kunt ze bereiken op 040-20194047 / keuze 1
Tip! Zorg dat je een nieuwe melkverpakking (BIB) op voorraad hebt om de Lattiz mee op te starten.